Pemes blogja

Az erkély új élete – lehajtható asztal pohártartóval

2015. november 26. - Pemes

Mikor a padló elkészülte után az ülőkékhez válogattuk össze a bontott faanyagot, egy kis csenevész, vékony deszkájú raklappal sehogy sem tudtunk mit kezdeni. Egyáltalán nem illett a többihez, úgyhogy napokig egy sarokban kuksolt szegény. Aztán egy szép tavaszi napon rámosolygott a szerencse, kiválasztottuk, hogy asztalkát csináljunk belőle!share_3.jpg


Mindenképpen összecsukható asztalt szerettem volna, hogy ne foglalja a helyet, ha nincs rá szükség. Terveztünk lábon álló változatot is, de mivel azt akkor is kell rakni valahova, ha össze van zárva, gyorsan elvetettük az ötletet. Én a korlátra – vagyis a korlát mögötti homlokzat peremére - akasztós változatra voksoltam, mivel a korlát amúgy is benyúlik az erkélyre, nem veszítünk több helyet. A srácok viszont a másik falra akarták volna felfúrni az asztalkát, a 20 centi széles ablakpárkány alá, amit addig használtunk asztalként. Végül sikerült meggyőznöm őket, hogy akkor nincs hova hátradőlni, az úgy nem jó...

Miután sok lúd disznót győz alapon (jelen esetben egy lány két fiút :-) ) én nyertem, kezdődhetett a tervezés:
- kell az asztallaphoz négy deszka, amiket alulról összefogunk két keresztléccel,
- kell egy hátfal – ugyanúgy, mint az asztallap, csak keskenyebb kivitelben - amire az asztallapot zsanérokkal rögzítjük,
- egy pohártartó a tetejére (oké, sörtartó – persze ez a legfontosabb! :-P ),
- négy kampó, meg kötél, ami megtartja az asztallapot, ha fel van hajtva.

Szétbontottuk hát a kis raklapunkat, legyalultuk, majd lecsiszoltuk a méretre vágott deszkákat. Nekem annyira megtetszett a fa színe és mintázata, hogy nem akartam elrejteni, úgyhogy alapozás után csak színtelen lakkal kentem át a lapokat.
Végül hosszas fejtörés után a virágládát tartó vashoz rögzítettük, és már kezdődhetett is a sokadik tavaszi „kerti”-party! :-)


De az erkélyépítésnek, -szépítésnek még mindig nem volt vége! Folytatás következik… ;-)

U.I.:
Amit tanultam:
1. Mindig csinálj tökéletes minőségű fotókat, sosem tudhatod, mikor és hol fogod felhasználni azokat a képeket!
2. Fotózd rendesen a különböző munkafázisokat, hogy ne legyen kínai, amiről beszélsz! :-)
+ 1. Sürgősen át kell lakkozni az asztalt!

A bejegyzés trackback címe:

https://pemesblogja.blog.hu/api/trackback/id/tr838115454

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása