Pemes blogja

Ennivaló Karácsony

2015. december 17. - Pemes

Aki ismer, tudja, hogy nem vagyok egy nagy konyhatündér, és a konyhát leginkább csak kávéfőzésre használom, de tavaly úgy döntöttem, hogy Karácsonyra mindenféle finomsággal halmozom el a szeretteimet. Így került a fa alá például "Karácsonyízű" csoki, mazsolás-fehércsokis bonbon, és raffaello.

share.jpg

Lelkes voltam, el is kezdtem kutatni különböző bonbon receptek után. De persze csak olyanok jöhettek szóba, amik nem túl bonyolultak! :-) Találtam is egy pár ínycsiklandó receptet, ezeket gyűjtöttem most egy csokorba.
 
Karácsonyi fűszeres csoki bonbon

share_1.jpg
Szerintem a világon az egyik legegyszerűbb finomság, nem is kell hozzá más, mint 10 dkg tejcsoki, 10 dkg étcsoki, egy teáskanál napraforgó olaj és néhány karácsonyi fűszer. Miután fogalmam sem volt, hogy vajon melyik fűszerből mennyi kell, bevetettem hát a készen kapható mézeskalács fűszerkeveréket. :-)

A csokikat kockára tördeltem, gőz felett felolvasztottam, belekevertem az olajat és ahogy Nagyanyáink szokták ilyenkor tanácsolni: "érzéssel"-mennyiségű fűszerkeveréket. :-) A masszát formákba töltöttem és hűtőbe tettem.

Trüffel golyók

share_1_1.jpg

Szintén nagyon egyszerű finomság, pikk-pakk elkészíthető!

30 dkg étcsoki, 2 dl tejszín, és cukrozatlan kakaópor kell hozzá. 

A tejszínt felfőztem, a tűzről levéve hozzáadtam az apróra tördelt csokit, és folyamatos keverés mellett beleolvasztottam a tejszínbe. A masszát kb 2 óra hosszára hűtőbe tettem, majd golyókat formáztam belőle, amiket a kakaóporba forgattam be.

Raffaello

share_2.jpg

Én a készen kapható változatát is imádom, gondoltam, miért ne?! :-)

Ami kell hozzá: 160 g tejpor, 60 ml víz, 95 gramm olvasztott vaj, 85 gramm porcukor, 80 gramm kókuszreszelék, plusz a forgatáshoz kókuszreszelék. Mandula nem került a közepébe, de így is finom lett.

A vizet és a cukrot feltettem főni, közben egy tálban összekevertem a tejport a kókuszreszelékkel. Mikor felforrt a víz, levettem a tűzről, és folyamatosan keverve hozzáadtam a tejporos kókuszreszeléket és az olvasztott vajat. Simára kevertem, majd egy óra hosszára hűtőbe tettem.
A golyók formázásánál kicsit lágy volt a massza, úgyhogy kevertem még bele egy kis reszeléket, hogy ne folyjanak szét a golyók.

Mazsolás-fehércsokis bonbon

share_1_2.jpg

Kicsit macerásabb elkészíteni, de megéri, szerintem isteni!

130 gramm fehércsoki, 45 ml habtejszín, 5 gramm vaj, és mazsola kell hozzá.

90 gramm csokit felolvasztottam, és egy ecset segítségével kikentem a bonbonformákat. Miután a hűtőben megdermedt, ezt megismételtem még egyszer. Egy kis adag csokit félretettem, erre a végén volt szükség.
A tejszínt a vajjal felforraltam, majd a tűzről levéve beletettem a maradék 40 gramm csokit, és addig kevertem, amíg egynemű masszát nem kaptam. Ezt a masszát eloszlattam a kikent formákba, és minden bonbon közepébe nyomtam egy-egy szem mazsolát. Ismét hűtőbe tettem, körülbelül 20-25 perc alatt dermedt annyit, hogy a tetejét is be tudtam csorgatni az olvasztott csokival, ezzel zárva le a bonbonokat. Kb 24 órát hűtöttem, mielőtt kiszedtem a bonbonokat a formából. 

Baileys

c360_2015-12-17-22-55-07-585.jpg
Három hete egy családi összejövetelen kóstoltam ezt a Baileyst, gyorsan el is kértem a receptet! 

Ami kell hozzá: 1 liter tejszín, 20 dkg porcukor, 2 csomag cappuccino por, 1 csomag vaníliás cukor, 25 dkg sűrített tej, és 2,5 dl whisky.

A tejszínt felmelegítettem, levettem a tűzről, és elkevertem benne a kétféle cukrot, a cappuccino port és a sűrített tejet. Mikor kihűlt, hozzáadtam a whiskyt, és 3 napig állni hagytam, hogy összeérjenek az ízek. 

A kész bonbonokat rendezd egy tojásos tálcára, dekoráld egy-két karácsonyi matricával, majd egy celofánba csomagolva kösd át egy masnival, és kész is a szuper ajándék, ha karácsonyi partyra indulsz! :-)

c360_2015-12-17-22-57-31-188.jpg

Ha tetszett, készítsd el te is, vagy oszd meg másokkal, hátha ők is kedvet kapnak hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://pemesblogja.blog.hu/api/trackback/id/tr298178808

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása