Pemes blogja

Ajtódísz hímzőfonalból

2016. május 03. - Pemes

Már egy ideje szerettem volna a bejárati ajtóra egy egyszerű üdvözlő feliratot, a szomszédok legnagyobb örömére vasárnap délután neki is láttam...dscn0746.JPG

A módszer nem új keletű, hisz anyáéknál mióta az eszemet tudom, van egy ilyen technikával készült kép. Csak persze sokkal profibb kivitelben, mint az és kis prototípusom. :-)20160501_112601.jpgElső lépésként még a múlt hét végén kinyomtattam a megszerkesztett, beméretezett feliratot - még éppen volt annyi tinta a nyomtatóban :-) - ehhez egy egyszerű préselt fa lemezből vágtunk egy téglalapot, melynek a felső élébe két kis kampó került, amibe a végén az akasztónak szánt zsineget fűztem be.20160424_140744.jpg20160501_103422_1.jpgEgy indigó segítségével átrajzoltam a mintát a fára. Ezzel a módszerrel egyébként az a legnagyobb probléma, hogy a vezető vonal túl erős, és meglátszik a minta alatt.
A vonal mentén bekalapáltam a szegeket (mindezt a 4. emeleten, a konyha padlóján térdepelve, vasárnap délután negyed négykor...) és szurkoltam, hogy a következő lakógyűlésen ne essen szó erről a kis akciómról. Vajon hihető lenne, hogy csak túl sok volt a hús, amit ki kellett klopfolnom??? :-D20160501_171747.jpgElég gyorsan haladt a dolog, és még csak az ujjaimat sem kalapáltam bucira, de sajnos az utolsó betűhöz érve elfogyott a szeg...Mindenesetre már nagyon kíváncsi voltam, úgyhogy fogtam a hímzőfonalat, és elkezdtem feltekerni a betűkre. 20160501_175816.jpgMásnap beszereztem a hiányzó szeg-mennyiséget (kb. 30 darab kellett már csak), és kezdtem újra a kalapálást... A kampókba befűztem a zsineget, mint mindig, Joey most is "leellenőrizte" a munkát, és már akasztottuk is ki a táblácskát a helyére!20160502_195452-1.jpgdscn0746.JPGdscn0748.JPGdscn0752.JPG
Még több ötletért katt ide!

A bejegyzés trackback címe:

https://pemesblogja.blog.hu/api/trackback/id/tr58684192

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása